Kiedy warunki podczas urlopu są niezgodne z umową

0
144

Miał być pokój z widokiem na morze, a był z widokiem na lotnisko. W cenie wycieczki miało być pełne wyżywienie, był tylko jeden posiłek. Standard pokoju hotelowego różnił się od tego, co zapisano w umowie. Nie czekaj i zgłoś to od razu, a otrzymasz zwrot pieniędzy. Zgodnie z prawem za wczasy z usterkami mamy prawo żądać odszkodowania. Co należy zrobić, aby zyskać zwrot pieniędzy?

Jeżeli za wczasy płacimy bezpośrednio na miejscu, to sprawa jest prosta. Wystarczy tylko zgłosić w recepcji swoje zażalenia i poprosić o zmianę standardów. Trochę inaczej wygląda procedura, gdy jedziemy na wczasy z biurem podróży. Wówczas w pierwszej kolejności należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem danego biura podróży. Jeżeli jednak jego interwencja nie przyniesie żadnych rezultatów bądź w ogóle do niej nie dojdzie, wówczas rozwiązanie jest tylko jedno- reklamacja. Reklamację należy złożyć w biurze podróży maksymalnie do 30 dni po powrocie z podróży.

Do wniosku reklamacyjnego należy dołączyć jak największą liczbę dowodów, w postaci np. zdjęć, filmików, dodatkowych kosztów, które musieliśmy ponieść z własnej kieszeni, a które miały być wliczone w cenę podróży. Dodatkowo należy również przedstawić swoje roszczenia finansowe, a więc sumę, której zwrotu oczekujemy. Pomocna w tym będzie tzw. Tabela frankfurcka, którą znajdziemy na stronie internetowej www.konsument.gov.pl Przeczytamy w niej np., że rekompensata za hałasy w nocy może wynieść 10-40 procent kosztu całej wycieczki; za wady w wyposażeniu pokoju 5- 50 procent w zależności od rodzaju wady, itd.

W przypadku, kiedy organizator wycieczki, a więc dane biuro podróży nie chce uznać naszych roszczeń, nie zamierza zwrócić nam poniesionych kosztów wówczas można skorzystać z jeszcze jednej alternatywy, a więc zwrócić się do miejskiego lub powiatowego rzecznika praw konsumentów bądź do Federacji Konsumentów.
Prawo do składania zażaleń za jakość wycieczki wnosić mogą zarówno klienci korzystający z ofert standardowych, jak i ofert last minute czy też klienci, którzy wykupili podróż drogą internetową.